Salgsbetingelser

Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett

01. Avtalen
02. Partene
03. Priser
04. Avtaleinngåelse
05. Ordrebekreftelse
06. Betaling
07. Levering m.v.
08. Risikoen for varen
09. Angrerett
10. Undersøkelse av varen
11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
13. Kjøperens rettigheter ved mangel
14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
15. Garanti
16. Personopplysninger
17. Konfliktløsning

Disse salgsbetingelsene er å regne som avtalen mellom Workwear Norge AS som selger og deg som kjøper. Siden Workwear Norge AS er en butikk og du er en vanlig forbruker er det forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven som gjelder, dette gir deg som kunde noen av verdens beste rettigheter som vi ikke har lov til å fravike. Denne avtalen er derfor ikke en begrensning, men heller en oppsummering av de viktigste punktene hentet fra de ovennevnte lovene.

1. Avtalen

Avtalen består, i tillegg til dette dokumentet, av opplysningene i nettbutikken og
eventuell korespondanse du har hatt med oss i tiden før kjøpet. Hvis vi har avtalt
noe før kjøpet som er bedre for deg enn det som står her, gjelder det som er
avtalt. Hvis det står noe i denne avtalen som er bedre for deg enn det vi har
avtalt er det dette dokumentet som gjelder (såfremt det ikke bryter med lovene).

2. Partene

Selger, heretter kalt vi eller oss, er Workwear Norge AS, Drammensveien 68, 0271 Oslo. Vårt organisasjonsnummer er 996 564 878. Du kan sende e­post til post@workwearnorge.no eller du kan ringe oss på telefon 404 00 355. Kjøper er den person som foretar bestillingen, heretter kalt deg eller du.

3. Priser

Prisene i nettbutikken inkluderer merverdiavgift. Totalprisen, altså prisen du skal betale inkludert tillegg som frakt og avgifter, er oppgitt i nettbutikken når du
bestiller. 

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende både for deg og oss når vi har mottatt bestillingen. Hvis det
har skjedd en feil som både du og vi burde forstå at er feil gjelder ikke dette. F.eks. hvis du trykket feil og bestilte 100 jakker men bare skulle ha 1 er du ikke bundet til å kjøpe 100. Eller hvis du bestiller en bukse som er gratis fordi det er feil i nettbutikken er vi ikke bundet til å gi deg buksen. Vi gir aldri bort varer gratis.

5. Ordrebekreftelse

Når vi har mottatt din bestilling sender vi deg en ordrebekreftelse med én gang. Du bør sjekke at denne er riktig. Skulle du oppdage feil bør du si ifra til oss så fort du kan, så vi får rettet opp i det.

6. Betaling

Når du handler i nettbutikken med kort eller vipps blir beløpet reservert, det vil si at du ikke kan bruke pengene på noe annet, men at vi ikke kan bruke dem heller. Så fort varen sendes fra oss blir pengene overført fra deg til oss.
Velger du å få varene først og betale senere med klarna får du tilsendt en faktura. Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her. Du kan også velge delbetaling med klarna konto. Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir deg som forbruker mulighet til å betale kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon
om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske
opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.
Hvis du er under 18 år kan du ikke betale med kort eller faktura, det er derfor ikke
mulig å handle i nettbutikken. Om du er yngre og ønsker å handle må du få hjelp
av dine foresatte.

7. Levering

Vi sender varene så fort vi kan til adressen du oppga ved bestilling. Leveringstiden varierer med hvilken leveringsmåte du har valgt. Den tiden det vanligvis tar er oppgitt når du bestiller.
Det kan skje at varen blir forsinket utover tiden det vanligvis tar og som vi har opplyst deg når du bestilte ­ da får du beskjed.
Hvis du har ombestemt deg og ikke ønsker varen likevel må du fremdeles ta den i mot og sende den tilbake til oss. Hvis ikke tar vi betalt for både frakt og tid med å behandle din ordre, minst 350 kroner. Men det er lov å ombestemme seg. Gir du oss beskjed før vi sender varen eller du sender varen(e) tilbake til oss koster det deg ingenting.

8. Risikoen for varen

Med risiko for varen mener vi hvem som har ansvaret for å erstatte eller reparere varen du har kjøpt dersom det skulle skje noe. Dette ansvaret er vårt frem til du har mottatt varen. Det regnes som at du har mottatt varen når den er levert dit du ønsket å få den levert.

9. Angrerett

Du kan alltid angre på kjøpet innen 14 dager fra du mottok varen(e). Om du angrer på hele bestillingen får du også refundert frakten og eventuelt andre gebyrer eller avgifter. Dersom du bare angrer på deler av bestillingen får du tilbake penger for varen(e) som er returnert.
Varen som returneres må være ubrukt og salgbar for oss. Det vil si at merkelapper og slikt ikke må være fjernet. Har du f.eks. kjøpt en jakke kan du gjerne prøve den på og deretter returnere den, men hvis du tar av merkelappen bruker den på en løpetur kan du naturligvis ikke lenger angre. Hvis det er noe feil med varen regnes dette som reklamasjon og det har vi skrevet om lengre ned.

10. Undersøkelse av varen

Når du mottar varen fra oss anbefaler vi at du sjekker at alt er som det skal, det vil si at du har fått rett produkt, om det er blitt skadet under transporten eller om det er noen andre mangler. Hvis du oppdager noen feil eller mangler må du melde fra om dette ved reklamasjon. Mer om dette i neste punkt.

11. Reklamasjon

En reklamasjon vil si at det er en feil eller mangel ved varen. Om du oppdager dette må du gi oss beskjed om det innen rimelig tid, og helst så snart som mulig.
Dersom vi ikke har levert varen når vi har sagt at den skal leveres regnes dette også som en mangel og igjen må du gi oss beskjed innen rimelig tid. Denne beskjeden bør være skriftlig. Du kan reklamere senest to år etter at du fikk varen, eller fem år hvis det er varer som er ment til å vare vesentlig lengre.

12. Dine rettigheter ved forsinkelse

Dersom vi ikke leverer varen(e) eller leverer senere enn vi har avtalt og dette ikke er din skyld kan du, med forbrukerkjøpsloven i hånden, holde tilbake betaling, kreve at vi leverer, heve kjøpet eller kreve erstatning.
Husk at om vi gir deg beskjed om at varen er forsinket leverer vi ikke senere enn avtalt. Men generelt er vi ikke vanskelige om du ikke vil ha varen likevel, bare du gir oss beskjed.

Oppfyllelse: Du kan kreve at vi skal levere varen(e) innen rimelig tid dersom det
ikke er umulig eller urimelig for oss å få dette til.
Heving: Du kan kreve å gå fra kjøpet dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis vi
ikke leverer innen en tilleggsfrist du har gitt.
Erstatning: Du kan kreve erstatning for tap du lider som en følge av forsinkelsen.
Slik erstatning står det mer om i Forbrukerkjøpslovens § 24.
Husk at om du skal kreve noe av dette så må du gi oss beskjed om at du
reklamerer på leveringstiden slik det står om i punkt 11.

13. Dine rettigheter ved mangel

Dersom varen har en mangel og dette ikke er din skyld kan du, fortsatt med forbrukerkjøpsloven i hånd, holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren. Retting eller omlevering: Du kan kreve at vi retter mangelen eller leverer ny tilsvarende vare såfremt dette ikke er umulig eller urimelig dyrt for oss. Skal vi reparare eller levere ny må vi gjøre det innen rimelig tid og uten vesentlig ulempe for deg. Vi kan velge om vi skal prøve å reparare eller levere ny, men ikke fler enn to ganger for samme feil.
Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan du kreve forholdsmessig prisavslag. Vi kan velge å heller prøve å reparere feilen eller gi deg en ny vare.
Heving: I stedet for prisavslag kan du heve avtalen, men ikke når mangelen er uvesentlig. Vi kan velge å heller prøve å reparere feilen eller gi deg en ny vare.
Erstatning: Du kan også kreve erstatning for økonomisk tap du lider som følge av at varen har en mangel. Dette står det mer om i Forbrukerkjøpslovens § 33. Husk at om du skal kreve noe av dette så må du gi oss beskjed om at du reklamerer på en mangel slik det står om i punkt 11.

Husk at dette gjelder feil og mangler. Returer som skyldes skuffelse eller anger
behandles under punkt 9.

14. Våre rettigheter

Dersom du ikke betaler eller oppfyller avtalen, og dette ikke er vår skyld, står det i Forbrukerkjøpsloven at vi kan holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra deg. Vi kan også kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved uavhentede varer.
Oppfyllelse: Dersom du ikke betaler noe, kan vi fastholde kjøpet og kreve at du betaler, men dette gjelder bare hvis vi har levert deg varen(e) og ikke venter veldig lenge.
Heving: Om du ikke betaler i det hele tatt kan vi heve kjøpet.
Erstatning: Vi kan kreve erstatning fra deg for økonomisk tap vi lider som følge av kontraktsbrudd fra din side i følge Forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter: Dersom du ikke betaler det som er avtalt, kan vi kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling etter at vi har varslet deg om at du ikke har betalt, kan vi sende saken til inkasso.
Gebyr ved uavhentede varer: Dersom du unnlater å hente varer som ikke er forskuddsbetalt, kan vi belaste deg med et gebyr på minst 350,­ kroner. Gebyret dekker kun våre faktiske utlegg for å levere varen og få den tilbake til oss når du ikke henter den.

15. Garanti

Det hender varer vi selger har garanti. En garanti er ekstra gode rettigheter og kan aldri være dårligere enn det vi har beskrevet her.

16. Personopplysninger

Ditt personvern er viktig for oss, og vi har derfor noen grunnleggende prinsipper:
● Vi ber deg ikke om informasjon hvis vi ikke trenger det.
● Vi deler ikke din informasjon med noen andre med mindre du har gitt oss uttrykkelig tillatelse.
● Vi lagrer din informasjon med største fortrolighet og med fokus på ditt personvern og sikkerhet.
● Du kan alltid ta kontakt med oss (se punkt 2) dersom du lurer på hva vi har lagret om deg, eller om du ønsker at vi skal endre eller slette personopplysninger.

Hvilken informasjon er det Workwear Norge lagrer om meg og hvordan brukes
det?

Navn
Vi synes det er hyggelig å vite hvem vi snakker til, dessuten må vi vite hvem vi skal levere varen(e) til.

Personnummer
Hvis du skal betale med faktura må vi være sikre på at du er deg og at ingen andre bestiller varer i ditt navn. Vi må også ha en trygghet i at du er en som kommer til å betale for deg.

E-post
E-postadressen er din unike nøkkel og ditt brukernavn hos Anton Club om du velger å opprette en konto. Uten en e-postadresse får vi heller ikke sendt deg ordrebekreftelse som er en av våre plikter. Dersom du har lyst, vil vi også sende deg informasjon, tilbud, bonussaldo og andre nyheter. Hvis ikke kan du når som helst melde deg av nyhetsbrevene våre.

Adresse, Postnummer og sted
Vi må nesten vite hvor du ønsker at vi skal levere varen(e) du har bestilt hos oss.
Dessuten har vi butikker i ulike områder og dersom du har sagt ja til å motta informasjon og tilbud fra oss ønsker vi å informere de som bor i nærheten om spesielle tilbud eller aktiviteter. Slik kan vi sende deg mer relevant informasjon.

Mobilnummer
Fyller du ut mobilnummer gir du oss muligheten til å sende deg sporingsinformasjon knyttet til din bestilling.

Betalingskort
For å kunne ta betalt er vi avhengig av at du registrerer ditt betalingskort. Denne informasjonen lagres ikke hos oss og vi har aldri tilgang til dine betalingsdetaljer. Vi kjenner kun til om betalingen er gyldig.

Klarna
For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, epostadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som
betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende. Bruken av slike opplysninger
reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Hva gjør Workwear Norge for å beskytte informasjonen du har delt med oss?
Tjenesten bruker Secure Sockets Layer (SSL)¬teknologi som er industristandard for å kryptere personlig og sensitiv informasjon som navn, e¬post, adresse og kortinformasjon. Hverken Workwear Norge eller noen av våre underleverandører lagrer kortinformasjon. Dette sendes kryptert til vår betalingsleverandør som har alle nødvendige sertifiseringer for å kunne lagre kortinformasjon.

17. Informasjonskapsler (cookies)

For at nettbutikken skal fungere optimalt for deg krever den at du aksepterer bruk av informasjonskapsler (cookies). De fleste nettlesere støtter dette automatisk.
Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på din datamaskin og som inneholder informasjon om hva du gjør og hvordan du bruker nettstedet.
Informasjonen som lagres inneholder aldri sensitive data eller personopplysninger.
I vårt arbeid med å forbedre nettbutikken benyttes data som samles inn fra informasjonskapser på din maskin, denne dataen blir alltid anonymisert før den når oss.

18. Konfliktløsning

Vårt mål er å være så smidige som mulig slik at vi unngår konfilkter. Skulle vi likevel ikke komme til enighet kan du ta kontakt med Forbrukerrådet. Om det ikke fører frem kan vi eller du, skriftlig, be om at konfilkten skal løses av Forbrukertvistutvalget. Dersom heller ikke dette gir noen løsning er det Tingretten som til syvende og sist tvinger gjennom en løsning.